KARGO VE TESLİMAT BİLGİLERİ



1-  Onarımını gerçekleştirdiğimiz tüm ürünler, kargoya teslim edilmek üzere paketlenirken sevkiyat departmanındaki personelimiz tarafından hasar kontrolünden geçirilir.

Dolayısıyla, hiç bir ürünün hasarlı olarak gönderilme olasılığı yoktur.

Buna rağmen kamera, muhafaza, muhafaza camı, kayıt cihazı, elektronik modül veya ana kart gibi niteliği itibarıyla hassas ürünlerde, taşıma sırasında düşürülmesi veya kargoya hatalı yüklenmesi nedeniyle hasar oluşabilir.

Böyle bir durumda:


•  Gönderiniz kargo görevlisi tarafından adresinize ulaştırıldığında, ürünü teslim almadan önce mutlaka dış pakette hasar kontrolü yapın. Herhangi bir hasar, ıslaklık, yırtıklık veya eziklik bulunması durumunda ürünü teslim almayıp kargo görevlisinden "Hasar/Durum Tespit Tutanağı" hazırlamasını isteyiniz.

•  Hasar Tespit Tutanağı hazırlanırken kargo görevlisinin tutanağa yazdığı açıklamalara dikkat edin. Hasarlı gelen ürünle ilgili tam ve doğru kelimelerle tutanak tutması için görevliyi uyarın. "Ürün teslim edildiğinde kontrol edildi ve hasarlı olduğu görüldü." gibi bir açıklamanın yer aldığı tutanak, işleminizi hızlandıracaktır.

•  Kargo tesliminden sonra fark ettiğiniz bir hasar durumunda, ilgili kargo şubesiyle hemen iletişim kurmanız ve "Hasar Tespit Tutanağı" hazırlamalarını istemeniz gerekir. Eğer kargo şubesi size bu konuda yardımcı olmuyorsa, lütfen en kısa sürede bizi bilgilendirin. İmzalanarak teslim alınan kargonun sağlam ve eksiksiz alındığı anlamı taşıdığını unutmayın.

•  Hasar Tespit Tutanağı ile birlikte hasarlı ürünü size teslimatı yapan kargo firmasıyla bize geri gönderin.

•  Kargo paketi içeriğinde eksik ya da hata olduğunu teslimat sonrasında fark ederseniz, tutanak olmadan da firmamıza başvuru yapabilirsiniz. Böyle bir durumda, konuyla ilgili gerekli kayıtlar alınıp işlemleriniz hemen başlatılır. Siparişinizdeki eksik parça hakkında sevkiyat departmanı gerekli işlemlere başlayacaktır.


2-  Servis merkezimize gönderdiğiniz ürün ile size geri gönderilen ürün farklı mı?


•  Depolamada yaşanan bir hata nedeniyle farklı bir ürün gönderilmişse öncelikle sizden özür dileriz.

•  Değişim işleminin yapılabilmesi için söz konusu ürünü geri göndermeden önce firmamızla irtibata geçiniz.

•  Ürün elimize ulaştığında gerekli işlemler yapılacak ve sorununuz halledilecektir.


3-  Onarılan ürün ne zaman teslim edilir?


Normal şartlar altında, İstanbul içindeki teslimatlar kargoya verildikten sonra 24 saat içinde; İstanbul dışı teslimatlar ise (kargo firmasının bulunduğunuz il ve ilçeye taahhüt ettiği teslim süresine göre değişmekle birlikte) 2-3 gün içinde yapılır.

Eğer kargo sürecinde herhangi bir sorun yaşanırsa, müşteri hizmetleri temsilcilerimiz telefon ve e-posta yoluyla sizi bu durum hakkında bilgilendirir.

Siparişinizin kargo tarafından adresinize kaç gün içinde teslim edileceğini öğrenmek için Lütfen Sevkiyat departmanımızla irtibata geçiniz.


4-  Garanti dışı olup, onarımı kabul edilmeyen ürünlerin iadesi anlaşmalı olduğunuz nakliye firması aracılığı ile yapılır ve kargo masrafları tarafınızca karşılanır. Çalışmakta olduğunuz kargo firması bilgisini müşteri hizmetleri temsilcilerimize iletmediğiniz takdirde ürünleriniz Yurtiçi Kargo ile ücret alıcı olarak iade edilir.


5-  Kargo paketlemesinin en doğru şekilde yapılabilmesi için aşağıdaki kılavuzu incelemenizi öneririz.


a-  Dış paketlemede yırtılmaya karşı dayanıklı sert maddeler tercih edilmelidir.

b-  Paketleme malzemesinin maksimum dayanıklılık limitlerini aşmayınız.

c-  Paketleme esnasında hasar görmüş malzemeler kullanmayınız (Bu tür malzemeler paketlemenin etkisini azaltacaktır).

d-  Paketleme yüzeyinde kargo firmasının konşimento ve etiketlerinin yapıştırılabileceği uygun alanlar bırakınız.

e-  Yapışkan etiketlerden zarar görmesi olası eşyalar kutulara konularak paketlenmelidir.

f-  Darbe azaltıcı malzemeleri kolilerin alt kısmında en az 5 cm'lik bir alanı kaplayacak şekilde kullanınız. Kıralabilir ve ağır eşyaların paketlemesinde taban dolgu malzemesinin miktarının arttırılması gerektiği gibi kolilerin yanlarına ve üstüne de dolgu malzemesi eklenmelidir.

g-  Kolinin içine birden fazla eşya konulması halinde herbirini bağımsız olarak darbe azaltıcı materyal ile paketlemenizi öneririz.

h-  Kutu içindeki tüm boş alanlar dolgu malzemesi ile doldurulmalı ve koli kapatılmadan önce en kısım darbe azaltıcı malzeme ile sağlamlaştırılmalıdır.

i-  Dolgu malzemeleri, metal aksamlar (elektro-mekanik parçalar) için sınırlı koruma sağlayabilirler. Metal malzemelerin güçlendirilmiş kolilerde taşınmasını öneririz. Küçük parçalar kutuya konulmadan önce sağlam bir torbanın içine yerleştirilmelidir.

j-  Paketlerde sivri ya da çıkıntı yapan noktalar bulunmamalıdır. Bu tip yüzeyleri ortadan kaldirabilmek için pamuklu malzemeler ile desteklemenizi öneririz.

k-  Sıradan ambalaj kağıdı, ev tipi selofan bantlar, ip ve halatlar ile paketleme yapılmamalıdır.

l-  Paketinizi kapatırken kapakları ambalaj bantıyla sabitledikten sonra kenar köşeleride enlemesine bantlayarak destekleyiniz. Paketinizin ağırlığı arttıkça kullanılan bant miktarını arttırmanızı öneririz.

m-  Paketinizi bantlamadan önce en üst kısma içinde gönderici ve alıcının adres detaylarının bulunduğu bir etiket koyunuz. Bu etikete kartvizitinizi de ekleyebilirsiniz. Alıcının telefon bilgileri ile posta kodu konşimento üzerinde mutlaka belirtilmelidir.